Україна обрала Президента і зробила це в один тур. Тим самим люди показали, що втомилися від безладу та протистояння, що вони хочуть – спокою, миру, швидкого вирішення проблем на Сході України та відновлення нормального функціонування економіки і громадсько-політичного життя по всій країні.
Не залишиться осторонь і Рівненщина, яка кілька останніх місяців постійно потрапляла на передні шпальти інтернет-видань та до випусків Новин найбільш одіозних російських телеканалів.
Зазначимо, що цей вал негативу віднедавна різко пішов на спад, а більшість населення визнала та чітко усвідомила очевидне:
1. Порядок на Рівненщині починається з наведення елементарного порядку в обласному управлінні МВС.
2. Обласне управління не може працювати без призначеного у законному порядку голови УМВС.
3. Полковник Микола Щирук був призначений на посаду начальника УМВС України у Рівненській області саме у такий – відкритий і законний спосіб.
Останній пункт є принципово важливим, бо дотримання порядку, закону та громадського миру може забезпечити лише керівник, який сам – чесно і в законний спосіб обійняв посаду. Тим паче, що призначення Миколи Щирука відбулося у найбільш відкритий і законний спосіб в новітній історії України. У жодній іншій області призначення очільника УМВС не відбувалося під таким контролем з боку зацікавлених громадських активіствів та ЗМІ. Ніде більше новопризначений керівник УМВС не проходив таких масштабних чистилищ люстраційними комітетами, комісіями, майданами і круглими столами – як це відбулося у нас на Рівненщині.
То ж, почнемо з самого початку і повідомимо кілька речей, які дотепер чомусь приховувалися від широкого загалу:
1. Люстраційний комітет, фактично, підтримав Миколу Щирука. Доказом цього є «Протокол засідання неполітичного громадського об’єднання «Люстраційний комітет у Рівненській області» («ЛК») від 21.03.2014р.
Дивимося порядок денний: «1. Представлення кандидатури Щирука М.О. на посаду начальника УМВС в Рівненській області». Дивимося рішення по цьому пункту порядку денного: «Ухвалили: «Неполітичне громадське об'єднання «Люстраційний комітет у Рівненській області» не заперечує щодо кандидатури Щирука на посаду начальника УМВС в Рівненській області».
Голосували: «за» - 17, «проти» - 14, «утримались» - 3.
Тим самим «Люстраційний комітет» дав формальний дозвіл Миколі Щируку проходити усі наступні процедури щодо свого можливого призначення – згідно чинного законодавства. Зокрема, і серйозний конкурсний відбір.
2. Кадрова комісія Міністерства внутрішніх справ України, яка й виносила остаточний вердикт.
Засідання Кадрової комісії відбулося 18-го квітня 2014р., у присутності Міністра, керівництва МВС, відомих громадських активістів. Також у засіданні брали участь представники Люстраційного Комітетут, ЗМІ та народні депутати від Рівненщини.Детальніше про перебіг засідання можна прочитати тут:http://mvs.gov.ua/mvs/control/main/uk/publish/article/1030497
Представники Рівненщини, які брали участь у цьому засіданні, підтвердять, що воно проходило – відкрито та з дотриманням усіх належних процедур. До уваги бралися різні фактори, зокрема – попередній практичний досвід чотирьох кандидатів від Рівненщини, їх послужний список, те як вони – відповідають на поставлені запитання і якими бачать свої задачі на посаді очільника УМВС у Рівненській області.
За сумою усіх цих факторів, Кадрова комісія Міністерства внутрішніх справ України зупинила свій вибір на кандидатурі Миколи Щирука, і всі присутні на засіданні громадські активісти від Рівненщини підтвердять, що Микола Щирук, дійсно, виглядав переконливішим за інших кандидатів. (Зокрема, можете порівняти анкети кандидатів:
3. Призначення та представлення Миколи Щирука – особовому складу УМВС у Рівненській області.
Отже, 18-го квітня Кадрова комісія МВС визначилася з кандидатурою, а вже за тиждень Микола Щирук був призначений на посаду згідно наказу МВС України № 713 від 25 квітня 2014 року. Усе це відбувалося відкрито і строго до вимог чинного законодавства.
Проте, група активістів, які робили ставку на іншого кандидата, спровокували цілу низку заходів, аби перешкодити нормальній роботі новопризначеного начальника УМВС у Рівненській області. Не будемо вдаватися у справжні мотиви цих людей та їхніх вчинків. Важливо, що частина мешканців Рівного, збираючись періодично групою у 50-100 чоловік, активно протидіяла нормальній роботі УМВС у Рівненській області.
За цих умов, і, щоб уникнути застосування будь-якої сили, представлення Миколи Щирука – особовому складу УМВС – відбулося не одразу після призначення. Люди, які самі протидіяли цьому представленню, тепер роблять закиди щодо «прогулів». Насправді ж – ні з моральної, ні з фактичної, ні з юридичної точки зору – в даній ситуації про жодні прогули мови бути не може. Чинне трудове законодавство не ставить знаку рівності між поняттями «призначити» та «приступити до виконання обов’язків». У випадку з М. Щируком, то до виконання обов’язків начальником УМВС у Рівненській області він міг приступити виключно і тільки – після свого представлення.
Сама форма такого представлення – важливого значення не має, але в нашому випадку воно відбулося 15-го травня 2014р., на виїзній колегії у Сарнах, і лише з цієї дати М. Щирук фактично та юридично – приступив до виконання обов’язків начальника УМВС у Рівненській області.
4. Підтримка громадськості Рівненщини
Навіть на піку протестних акцій перед будівлею обласного УМВС у Рівному, в них брала участь достатньо невелика кількість людей. Навіть з урахуванням усіх своїх можливих прихильників, вони представляють думку максимум кількох сотень рівнян. Чи заслуговують ці люди на увагу? Безперечно. Чи можуть вони диктувати свою волю усій області, де мешкає понад один мільйон і двісті тисяч громадян? Очевидно, що ні.
Доказом цього стала спеціально проведена відео-конференція у Рівненській обласній державній адміністрації. Голова Рівненської ОДА Сергій Рибачок запропонував обговорити ситуацію із призначенням М. Щирука – з міськими головами та керівниками усіх місцевих і районних рад Рівненської області. Фактично, слово отримали люди, які мають мандат довіри від мешканців своїх районів і своїх громад. Ці представники місцевого самоврядування краю – чітко відстоювали позицію, що Рівненщині потрібне відновлення порядку та забезпечення повноцінної роботи УМВС. Це ключова вимога громад, які або не заперечували проти кандидатури М. Щирука, або виказували йому підтримку, чи висловлювали бажання зустрітися з ним у своєму районі – особисто.
На момент цієї публікації, Микола Щирук уже об’їхав усі 16 районів Рівненської області, провівши зустрічі і з головами рад, і з головами райдержадміністрацій, і з представниками громадськості.
Наведені факти засвідчують, що чинний начальник УМВС у Рівненській області пройшов усі етапи свого призначення – у законний та відкритий спосіб. Більше того, Микола Щирук не побоявся вийти на Майдан Незалежності у Рівному, знаючи, що там спеціально будуть зібрані його опоненти та налаштовані проти нього громадяни. Цим він, як керівник УМВС, іще раз підтвердив, що не боїться жодних запитань і готовий відкрито говорити з громадою.
Власне, і помітний спад суспільної напруги довкола призначення М. Щирука чітко показує, що громадськість не бачить смислу у протистоянні, погоджуючись з думкою, що новопризначеному керівникові треба дати можливість нормально попрацювати і показати себе в роботі.
Тим паче, що попередні службові досягнення М. Щирука дають усі підстави сподіватися на те, що йому вдасться у достатньо стислі терміни налагодити роботу усіх структур обласного УМВС і зробити це у максимально відкритий і публічний спосіб.
Виключно в інтересах громади та мешканців краю.
За матеріалами mvs.gov.ua