Новий платний швидкісний автобан «Київ-Берлін» пролягатиме через Рівне

Платні траси вже наступного року з'являться в нашій країні. За прикладом Європи Україна займеться продовженням будівництва однієї з головних автоартерій в західному регіоні. У цьому проекті «Укравтодор » планує залучити іноземних інвесторів , повідомляє інформаційно -аналітичний портал Inpress.ua.

Наступного року Україні обіцяють почати мегастройку першої концесійної платної дороги , що веде через Рівне та Львів до польського кордону . «Укравтодор » оголосить конкурс серед інвесторів на будівництво перших 85 км - від Львова до польського кордону ( КПП « Краковець» ) - давно обіцяного швидкісного автобану.

Траса стане продовженням найважливішою автоартеріі , що з'єднує Європу з Україною і пролягає через Берлін , Дрезден , Вроцлав до нашої з поляками кордону. На ній можна буде вичавлювати до 130 км на годину: з Києва до Берліна на машині домчимося за 12 годин (зараз цей шлях займає майже добу ) , повідомляють Вести.

Самим побудувати супердорогу нам не вистачить грошей, тому підключаться іноземні інвестори та Європейський банк реконструкції та розвитку ( ЄБРР) . Якщо її почнуть будувати в 2014 році , то , за прогнозами експертів , поїхати по ній ми зможемо через два- три роки.Розмови про платній дорозі до польського кордону ведуться вже більше десяти років. Потім її планували побудувати до Євро -2012 , але не склалося. З того боку кордону поляки майже завершили свою частину магістралі до Кракова і за наступний рік обіцяють дотягнути залишився шматок в 160 км (від Краковця до Тарнува ).

Поляки також планували будувати і українську частину автобану . « Тепер список потенційних інвесторів поповнився . Будівництвом також зацікавились італійська , австрійська , німецька і китайські компанії. Концесіонером стане корпорація , яка запропонує кращі умови на конкурсі » , - каже директор економічного департаменту Львівської обладміністрації.

Втім, є пару заковик. У ЄБРР кажуть, що співпрацювати будуть , але не бачать поки прийнятних проектів для фінансування. Так , поки ще невідомо , як технічно з автомобілістів будуть брати плату за проїзд ( планується , що це буде 30 коп / км для легковика і 1 грн - для вантажівки) . Якщо в Європі через кожні 5 км стоять турнікети , то у нас на їх встановлення немає грошей.Також у людей має бути можливість згорнути на безкоштовну , більш « повільну » дорогу . А в Україні хочуть полагодити старі шляхи , позбавляючи людей вибору , - платити доведеться всім . «У нас поки немає розуміння , як в Україні взагалі будуть працювати концесійні дороги , - сказав нам головний спеці прес -служби ЄБРР Антон Усов. - Крім того , ми повинні отримати чіткі гарантії виплати позички , а це залежить від кредитів МВФ і стабільності вітчизняного бюджету ».У 2014 році «Укравтодор » , нагадаємо , планує почати будівництво відразу шести платних доріг : «Львів - Краковець» , «Львів - Броди» , «Броди - Рівне » , «Ульянівка - Сімферополь» ( ч \ з Миколаїв і Херсон) , « Одеса - Рені » ( з мостовим переходом через Дністровський лиман ) і« Дніпропетровськ - Сімферополь » ( ч \ з Запоріжжя , Мелітополь та Джанкой ) . Ці траси оцінюють майже в 71 млрд грн.

Крім того , хочуть будувати платну окружну дорогу навколо Києва. На майбутній рік запланували будівництво ділянки від дороги «Київ- Знам'янка» до траси «Київ - Чернігів - Нові Яриловичі » з мостовим переходом через Дніпро.