Принаймні юридично автобуси на маршруті №1 більше не мають права працювати. Тимчасовий договір із перевізником закінчився. Аби продовжити роботу, підприємець мав подати документи на конкурс, однак він не захотів. Проте продовжить працювати.
Помпезність, із якою минулого року у Рівному відкрили автобусний маршрут №1 "Льонокомбінат-Ювілейний" не мала нічого спільного із економічними реаліями українського, чи то пак, рівненського сьогодення. Минулого літа два підприємці почали перевозити рівнян на великих автобусах, яких не було у місті близько десяти років.
Влада Рівного постійно заявляла про необхідність повернення великих автобусів у місто. Проте чиновники запевняли: бажаючих працювати у цьому бізнесі - обмаль. Підприємці не хочуть ризикувати своїми грошима. Найбільший фінансовий тягар - пільговики, яких вони повинні, відповідно до законодавства, перевозити необмежену кількість. А за перевезення безкоштовних пасажирів держава не дуже поспішає повертати гроші. До того ж, тариф на проїзд погоджують нижче економічно обґрунтованого. Ще треба платити податки, зарплату, проводити ремонт транспорту... Тож – суцільні збитки.
Минулого року два підприємця – Сергій Кустинець та Сергій Алексєєнко завезли у Рівне шість автобусів та уклали з міської владою тимчасові договори. Чиновники навіть розраховували, що на маршрут виїдуть ще три автобуси. Більше того, вже у вересні заговорили про відновлення автобусного маршруту №16 "Енергетиків-Вербова". Проте через кілька місяців Алексєєнко відмовився від своєї авантюрної ідеї і продав автобуси. Кустинець залишився працювати, знову ж таки на умовах тимчасового договору, термін дії якого - три місяці.
Впродовж усього часу з минулого року міська влада вмовляла перевізника щоразу переукладати із нею договір. Принаймні так зазначає начальник управління транспорту та зв’язку Рівного Віталій Миронюк. Учора, 30 липня конкурс на перевезення відбувся, проте без власника автобусів з маршруту №1.
- Не забажали йти на конкурс по причині неповернення (компенсації за проїзд пільговиків, - прим.авт.). Як і маршрут №2 він перевозить усіх пільговиків без обмежень. Як і тролейбуси. Але, якщо тролейбусне підприємство за шість місяців вже отримало 5 мільйонів субвенцій з державного бюджету, то всі маршрутки, які возять по 2-4 пільговика і автобуси отримали нуль, - розповів Віталій Миронюк.
За словами головного транспортника Рівного, для власника автобусів навіть 113 тисяч гривень у грудні минулого року знайшли звідки взяти.
- В обласній адміністрації знайшли. Але всі (гроші, - прим.авт.) "вмерли" в казначействі. У цьому році за рахунок вже бюджету 96 тисяч йому погасили. Якби він заключив договір на три роки, то отримав би право отримати субвенцію з державного бюджету. Він цього не зробив. Договір вже закінчився. Ми мусимо його зупиняти, - розповів Віталій Миронюк.
На запитання журналіста, чи означає це, що від завтра автобусів на маршруті №1 більше не буде, Віталій Миронюк відповів ствердно. Проте додав:
- Має не бути, але ми не квапимося приймати поспішних рішень. Цим ми знову образимо пенсіонерів, людей, які нормально себе почували, коли заходили в автобус і їх не виштовхували звідти.
На зауваження журналіста, що це певною мірою суперечить юридичним нормам, начальник управління транспорту зазначив, що окрім юридичної точки зору, є ще людська.
- Ми юридично пильнуємо, але є ще людська точка зору, - говорить Віталій Миронюк. - Якщо ми хочемо зробити гірше – читаємо юридичні документи. Якщо хочемо зробити для людей – є пауза. Я, як керівник цієї служби, не дам йому завтра команду з’їжджати, але якщо контролюючі органи зловлять – оштрафують.
З огляду на сумний досвід, можна припустити, що така ж доля чекатиме і автобуси на маршруті №2 "Північне кільце - Торгові центри", який відкрили цього місяця. Нагадаємо, що на ньому працюватиме п’ять автобусів – два "MAN" та три "Богдани". Власник - рівненська фірма ТОВ "Вікторія транс С". Щоправда, на відміну від попередніх автобусних перевізників, новий подав документи на конкурс та виграв. Із ним укладуть договір на три роки.