На офіційному Інтернет-представництві Президента України оприлюднили електронну петицію, що має на меті врятувати від закриття найдовшу в Європі вузькоколійку «Антонівка – Зарічне».
Відповідний документ розмістили 10 лютого. Ініціював петицію Кульчинский Микола Георгійович. Небайдужі до подальшої долі «поліського трамвая» мають 88 днів, аби зібрати 25 000 підписів.
За інформацією Район.Вараш, станом на 09:00 12 лютого петицію підтримали 389 підписантів.
Рух колійного транспорту тут зупинено з березня 2020 року у зв’язку з карантином. Нині «Укрзалізниця» відмовляється його відновлювати й здійснює свідомі кроки для прямого знищення цього унікального інфраструктурного об'єкта, який має величезне історико-культурне та господарське значення, а також суспільно-економічний, гуманітарний та туристичний потенціал.
Згідно з офіційними заявами «Укрзалізниці» збитки «Поліської вузькоколійки» склали за минулий рік 16 мільйонів гривень. Її утримання для цього багатющого відомства із непомірними заробітними платами топ керівників, як вони заявляють, є – нерентабельним.
Однак, пасажирські перевезення на залізниці всюди у світі є нерентабельними, а вузькоколійка «Антонівка – Зарічне» є унікальним інфраструктурним об’єктом, значення якого для Полісся та України в цілому переоцінити просто неможливо.
Відомо, що з першого грудня, коли входить у дію Наказ "Укрзалізниці", вивільнені/переведені на інше місце роботи/звільнені згідно з заявами: машиністи депо Антонівка у повному складі, начальники та чергові станцій Антонівка, Володимирець, Біла, Зарічне, обхідники колій 2/3 складу, провідниці. Натомість лишаються лише сторожі з їх бригадиром.
Ще не встигло остаточно припинити діяльність депо "Антонівка", як уже почали розкрадати колії поблизу Зарічного. Проте працівникам дільниці вдалося зашкодити зловмисникам-мародерам та відновити полотно. Чи не повториться таке у будь-який момент знову на протяжності 106 кілометрів вузькоколійки?
Цілком імовірно - адже "ламати- не будувати", а ще "не своє - не шкода".