Який у підсумку зиск від університету?

За результатами вступної кампанії 2017 року у ВНЗ країни було рекомендовано до зарахування на бюджетну форму навчання 60,9 тисяч абітурієнтів. На старті нового навчального року спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна запитали у користувачів сайту, з яким багажем знань, навичок та ресурсів вони вийшли чи виходять на робочі простори із вищих навчальних закладів.

Українські вищі навчальні заклади I-IV рівнів акредитації, яких, за даними Держкомстату на 2016-2017 навчальний рік нараховувалося 657, пропонують велику кількість різноманітних спеціальностей та спеціалізацій до освоєння. Водночас навчання у ВНЗ – це історія не тільки про отримання специфічних профільних знань, а й про формування світогляду, а також здобуття універсальних для будь-якої професії навичок. 5 soft-skills: які і де потрібні?

HeadHunter Україна розпитав у користувачів сайту про найцінніші, на їхню думку, ресурси/навички, які вони отримали у ВНЗ та які стали у нагоді в їхній професійній діяльності. Варто зауважити, що до ТОП-3 увійшли такі soft-skills, як уміння знаходити вихід із будь-якої ситуації, критичне мислення та вміння знаходити підхід до різних людей.

Так, 49% респондентів відзначили вміння знаходити вихід із будь-якої ситуації як одну із трьох навичок, яка знадобилася їм чи не найбільше у професійній діяльності. Трохи менше з числа опитаних (46%) сказали, що корисною навичкою для них є критичне мислення, і саме його респондентам вдалося відшліфувати під час навчання у виші. Із тим, що вміння знаходити підхід до різних людей є корисним результатом, погодилися 41% учасників опитування.

Якщо говорити про інші навички та ресурси, які опанували чи отримали респонденти, а також які стали їм у нагоді в робочих процесах, то про важливість теоретичних знань заявили 39% опитаних, а практичних навичок – 25%.

Робота в команді, навички самопрезентації і правильного керування часом часто фігурують в описах вакансій чи резюме. Результати опитування свідчать, що у процесі навчання у виші ці soft-skills відшліфували 22%, 18% і 15% опитаних відповідно.

Важливість ролі особистих контактів і соціальних мереж на сьогодні неможливо недооцінити, а нетворкінг набуває все більшої ваги. Водночас респонденти зараз ще не дуже активно відносять університетські контакти до корисних ресурсів для професійної діяльності. Таких виявилося лише 13% опитаних.

Міжнародний кадровий портал hh.ua
навчання робота університет ВНЗ