Уже за кілька тижнів залізничники та аграрії планують визначити, яку кількість вагонів-зерновозів бажають придбати окремі агрохолдинги, а також лізингові умови, на яких ці вагони надаватимуться Укрзалізниці. Така домовленість стала результатом зустрічі17 серпня в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова із представниками Української зернової асоціації, що представляє 90% експорту зернових та олійнихкультур.
За словами Президента Української зернової асоціації Миколи Горбачьова, упродовж останніх сімнадцяти років спостерігається постійне підвищення врожайності зернових, а відтак зростає й потреба в рухомому складі. «Якщо врожаї збільшуватимуться такими ж темпами, - вже 2021 року експорт зернових сягне 70 млн тонн при нинішніх 47 мільйонах тонн. Для того, щоб Укрзалізниця змогла перевезти всі ці обсяги продукції, - модернізацію рухомого складу потрібно починати вже зараз», - зазначив Микола Горбачьов.
В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов повідомив, що для задоволення потреб ринку в перевезеннях продукції сільського господарства у галузі визначено кілька пріоритетних завдань. Серед них, зокрема, збільшення парку вагонів-зерновозів шляхом придбання вагонів агрохолдингами з подальшою їх передачею Укрзалізниці в лізинг. Також Укрзалізниця втілює прозорий принцип розподілу вагонів між клієнтами завдяки роботі автоматизованої системи розподілу порожніх вагонів-зерновозів, у пікові періоди запроваджуються маршрутні відправки зернових вантажів.
«Автоматизована система розподілу вагонів-зерновозів між клієнтами має функціонувати й надалі, а критерії розподілу вагонів мають вдосконалюватись у процесі діалогу з бізнесом», - зазначив Євген Кравцов.
Він також наголосив, що ініціатива щодо запровадження маршрутних відправок зернових составів є потрібною, особливо у пікові періоди. Але при цьому важливо враховувати інші ринки та галузі економіки, чиї поїзди збільшать час простою, пропускаючи поїзди з зерном. Учасники зустрічі дійшли згоди, що в цьому питанні потрібно знайти баланс. Вони також погодилися, що реалізація запланованих спільних заходів дозволить суттєво покращити ситуацію із перевезенням зернових вже під час наступної збиральної компанії.