Звільнятися потрібно правильно

З питанням звільнення з роботи, так чи інакше, зустрічається практично кожен. Це може бути ваше рішення, або роботодавця. При цьому, для когось за словом «звільнення» приховується щось страшне, а для когось – світ нових можливостей. Як би там не було, але йти з компанії треба правильно. Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна у своєму новому матеріалі розбиралися, як краще звільнятися без шкоди для кар'єри та взаємовідносин із колегами.

Стіву Джобсу приписують слова: «Я можу звільнити людину, а потім подзвонити їй, щоб обговорити якийсь проект чи знову найняти. Минуле мене не хвилює, важливим є тільки сьогодення». Звільняючись, варто зберігати нормальні ділові відносини як із керівництвом, так і з колективом. По-перше, ви не знаєте, звідки може прийти нова пропозиція щодо роботи. По-друге, нетворкінг сьогодні все більше набирає обертів. Це означає, що особисті контакти можуть дуже допомогти.

Якщо ситуація все-таки склалася таким чином, що звільнення неминуче, то постарайтеся гідно впоратися із цим періодом у вашому житті. І переконайтеся, що встигли зробити все для того, аби піти з компанії правильно.

Завершіть справи:

  • вирішіть свої поточні робочі завдання;

  • фіналізуйте проекти, які вели;

  • передайте справи наступнику;

  • своєчасно повідомте колег та клієнтів про те, що йдете;

  • по можливості підготуйте чек-листи (інструкції, алгоритми дії), які стосуються вашої сфери діяльності та зони відповідальності у компанії;

  • обговоріть зі своїм безпосереднім керівником усі нюанси вашого робочого процесу з акцентом на проблемних питаннях, якщо такі є.

Все це дасть змогу не тільки продуктивно продовжити роботу вашого відділу або компанії за вашої відсутності, а й допоможе легше та швидше адаптуватися новачкові, який прийде на ваше місце.

Збережіть добрі стосунки з компанією

Йдеться про те, що будь-яка організація – це окрема система зі своїми законами. Безболісний вихід із неї можливий, якщо зайняти активну позицію і бути націленим на результат. Краще постарайтеся абстрагуватися від роздратування, якщо воно є, і подивіться на ситуацію раціонально.

Так, перед звільненням варто поспілкуватися з колегами у неофіційній обстановці, щоб залишити приємні враження. Це може допомогти у подальшому працевлаштуванні. На співбесіді вас запитають про причини звільнення з попереднього місця роботи, а потім можуть перевірити рекомендації. Відповідно, чим більше контактів вдасться зберегти, тим краще для кар'єри.

Зробіть висновки

Проаналізуйте весь отриманий досвід у компанії, з якої звільняєтеся. Запишіть у актив все, що вдалося зробити, проведіть роботу над помилками і сміливо рухайтеся далі.

Подбайте про резюме і рекомендації

Поновіть резюме з урахуванням інформації про підприємство, з якого йдете. Домовтеся із керівником, колегами і клієнтами про можливість отримання від них усних або письмових рекомендацій.

Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна
звільнення правила рекомендації резюме