15 січня 2016 року з Іллічівська відправився в демонстраційний рейс контейнерний поїзд за маршрутом Україна – Грузія – Азербайджан – Казахстан – Китай (через Каспійське та Чорне моря). Цей маршрут є Новим шовковим шляхом, який дозволить перенаправляти вантажопотоки в східному напрямку в обхід території Російської Федерації.
В урочистостях взяли участь віце-прем'єр-міністр – міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко, міністр транспорту та зв’язку Андрій Пивоварський, міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавичус, голова Одеської ОДА Міхеіл Саакашвілі, в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Завгородній.
«Запуску контейнерного поїзда передували домовленості між залізничними адміністраціями України, Азербайджану, Грузії, Казахстану, портами Батумі, Поті, Алят, Актау, Каспійським пароплавством та інших. Завдяки спільним зусиллям наш клієнт отримає послугу, що дозволить завантажити вантаж в Україні чи в Європі, довезти його до Китаю або країн Середнього Сходу», - розповів в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Завгородній.
За його словами, наступним кроком стане оформлення наскрізного тарифу на перевезення, внесення змін до логістики. Також упродовж двох наступних тижнів під час тестування поїзда буде проведений аналіз: які проблеми можуть виникнути на маршруті, що треба виправити.
«Вже 15 лютого ми вийдемо на кінцеву мету і зможемо чітко заявити вантажовласнику, скільки буде коштувати перевезення у цьому поїзді. Сподіваюся, що створимо гідну конкуренцію морським перевезенням, адже вартість послуги буде прийнятною, а час у дорозі - утричі меншим, ніж морським шляхом, - 10-12 діб», - зазначив О. Завгородній.
У складі поїзда можливо відправляти 40 вагонів з 80 20-футовими або 40 40-футовими контейнерами. Кількість вагонів залежить від місткості поромів Каспійського моря. Можливо перевозити всі вантажі без винятку. За наявності вантажів до перевезення залізничники можуть зробити поїзд щотижневим.
Наразі такими видами перевезень зацікавилися вітчизняні відправники картону, каменю, керамічної плитки, гумовотехнічних виробів, поліетилентерефталату, металоконструкцій, меблів, кондитерських виробів, молочної продукції, цукру, соняшникової олії, борошна та іншого. Також виказують цікавість до перевезень іноземні компанії.